Dropshipping’o kainodaros strategijos
Pasauliui kovojant su pandemija mažmeninė prekyba persikelia arba kuriasi elektroninėje erdvėje. Vienas iš dažniausiai pasitaikančių klausimų, kuriuos užduoda dropshipping’o pagrindu dirbantys pardavėjai, yra „Kokią kainą turėčiau nustatyti produktams savo el. parduotuvėje“?
Vienas iš labiausiai lemiamų veiksnių pardavimų procese, sutikite yra KAINA. Ir nesvarbu kokios tai būtų prekės, veiksminga kainodara ir teisingas kainodaros strategijų panaudojimas padės Jums išvengti nuostolių bei eksponentiškai augins Jūsų pardavimus.
Galima pasirinkti daugybę skirtingų kainodaros strategijų, atsižvelgiant į prekių specifiką, jų konkurencingumą, tiekėjų pasiūlą ar numatytą savo verslo modelį. Yra tokių, kurie teigia, kad vienintelė „teisinga“ strategija yra ta, kad Jūsų kainos visada turėtų keistis, taip atrandate, kas veikia, o kas ne.
Nepriklausomai nuo to, ar bandysite, ar ne, laisvos kainų strategijos pasirinkimas yra vienas iš pirmųjų žingsnių pradedant el. prekybos verslą. Daugeliui pardavėjų būtų naudinga skirti laiko įvertinti įvairias kainų strategijas ir tai, kaip jos veikia jų pelno maržą ir pirkėjo supratimą apie jūsų verslą.
Pirmiausia turėtumėte apsvarstyti, kokio tipo prekes parduodate. Ne kiekvieno produkto rūšies kainodara gali būti vienoda. Pavyzdžiui, elektronika parduodama didesne apimtimi, tačiau paprastai su mažesne marža, o kvapiosios medžiagos ir namų dekoras – didesne marža. Pasirinkę produkto nišą, ieškokite produktų tipų, kuriuos galite parduoti, ir apsvarstykite savo kainos strategiją.
Pradėdami pasikalbėkite su savo tiekėju apie rekomenduojamas kainas. Verta nusiųsti trumpą el. laišką savo pardavimų atstovui, kad sužinotumėte, ar jie turi rekomendacijų dėl kainų nustatymo pagal savo prekių tipus. Kai kurie tiekėjai gali pateikti daug patarimų dėl mažmeninės kainos nustatymo, tuo pačiu geri santykiai su savo pardavimų atstovu gali būti naudingi prieš pradedant realią prekybą. Egzistuoja daug kainodaros strategijų ir kiekviena jų yra pagrįsta tam tikromis aplinkybėmis.
Didelės kompanijos analizuoja informaciją, kuri padeda priimti teisingus sprendimus, apskaičiuoja bazinę kainą ir jos konkurencingumą, skatina pardavimus nuolaidomis. Kadangi kainodaros strategijos apibrėžia principus formuojant kainas naujiems produktams, pateiksime Jums labai naudingas ir įvairias kainų nustatymo strategijas:
Fiksuotas antkainis
Turbūt pats lengviausias būdas kai prekės kainai fiksuojamas antkainis – jis gali būti nustatytas fiksuojant tam tikrą pinigų sumą ar pasirinktą procentą.
Pavyzdžiui, prekės vidutinė kaina 1000€, pirmas variantas pasirinkti antkainį 50€ (5% vidutinės kainos) arba 10% antkainį – kuris variantas pelningesnis? Šiuo atveju, nustatant antkainio procentą, pelnas gali būti 100€.
Kitas pavyzdys, pardavimai, kur vidutinė prekių kaina yra 20€. Fiksuojant 10% antkainį, pelnas bus 2€, o renkantis fiksuotą antkainio sumą galima pasirinkti 3€ – pelnas bus didesnis.
Taigi, apibendrinant, parduodant didelės vertės prekes geriausia rinktis fiksuotą antkainio procentą, o perduodant žemesnės vertės prekes – fiksuoti konkrečią antkainio sumą.
Antkainių
lygiai
Ši strategija labiausiai tinkama verslui, kurio prekių kainos yra labai skirtingos nuo 10€ iki 1000€ ar daugiau. Padalinkite prekių kainas į skirtingus lygius, pavyzdžiui nuo 10€ iki 20€.
Žemesnės kainos prekėms, antkainis gali būti taikomas didesnis, net ir 40% antkainis, kainų lygmeniui 100€ – 200€, antkainis gali būti 30%, kainų lygmeniui 800€ – 1000€ – 10% antkainis. Tai yra geriausias būdas leidžiantis neuždėti pernelyg didelio antkainio prekėms. Jūs galite pasirinkti tiek prekių kainų lygių, kiek reikia.
Gamintojo kaina
Rekomenduojama mažmeninė kaina yra naudojama labai dažnai. Tai lengviausia strategija leidžianti gauti pelno ir vadovautis gamintojo rekomendacijomis. Tačiau Jūs visada turite būti atidūs, nes konkurentai gali pasirinkti kitokią strategiją, tuomet Jūsų kainos gali būti nebe tokios patrauklios kaip konkurentų.
Labai aiškus priešingas antkainio strategijos metodas kai suteikiama nuolaida rekomenduojamoms mažmeninėms kainos. Kadangi tai yra tik gamintojo rekomenduojama kaina, ji nereiškia, kad visi pardavėjai vadovausis rekomendacijomis ir rinksis tokią kainodarą. Nuolaidos nuo rekomenduojamos kainos visada yra puikus būdas konkuruoti rinkoje ir parduoti prekes žemesne kaina nei rekomenduoja gamintojas.
Psichologinė kainodara
Prekių kainos pateikimas su centais, kurios klientams atrodo mažesnės („gerai atrodančios“). Pavyzdžiui, prekė kainuoja 99.95€, šiuo atveju klientas sakys, kad prekė kainuoja 99€ vietoj 100€. Būtent todėl, klientas rinksis pardavėją su „žemesne“ kaina. Taip pat parduodant prekes tokiose platformose kaip e-Bay ar Amazon, kaina su centais gale yra reitinguojama aukštesnėje vietoje, nei suapvalinta.
Dabar, kai suprantate keletą pagrindinių kainų nustatymo strategijų, reikia atsižvelgti į keletą kainų nustatymo patarimų:
Papildomas antkainis
Renkantis tik vieną iš aukščiau minėtų kainų nustatymo strategijų gali būti per maža, kad Jūsų verslas būtų pelningas. Juk dažniausiai dar yra papildomi transportavimo ir pardavimų platformų mokesčiai, kurie turi būti padengti. Renkantis papildomo antkainio fiksavimo strategiją, Jūsų verslas visada gaus pelną, nepaisant to, kokia pagrindinė kainų nustatymo strategija bus pasirinkta.
Yra du galimi variantai, kaip klientams atrodyti patraukliai – nustatyti žemesnę kainą ir pridėti transportavimo išlaidas arba nustatyti aukštesnę prekės kainą su nemokamu pristatymu. Kuris variantas yra geresnis? Nėra vieno teisingo varianto. Ši strategija leidžia pasirinkti Jūsų verslui labiausiai tinkantį kainodaros būdą. Papildomi mokesčiai gali būti pridėti prie prekės kainos arba prie transportavimo išlaidų – viskas priklauso nuo Jūsų sprendimo. Svarbiausia, yra reklamuoti vieną ar kitą pasirinkimą, nes abu variantai yra patrauklūs klientui.
Minimali
kaina
Kai gamintojas nustato minimalią prekės kainą ir prekės negali būti parduodamos pigiau. Gali būti prekių, kurių kainos yra nustatytos gamintojo ir negali būti koreguojamos, taip pat yra prekių kai gamintojas duoda tik rekomendacijas kainų nustatymui. Pardavėjas turi sekti rekomendacijomis, tam kad gautų pelno ir būtų konkurencingas rinkoje.
Atrinktos prekės
Tai dar viena dažnai naudojama kainų nustatymo strategija, deja, ji yra labiausiai imli laikui. Rekomenduojame pasirinkti keletą išskirtinių prekių ir šioms prekėms sudaryti specialią kainodarą, norint būtų konkurencingiems ir patraukliems klientams. Populiariausios prekės už gerą kainą padidins Jūsų puslapio lankytojų skaičių, o už sutaupytus pinigus klientai galės įsigyti papildomų prekių.
Nuolaidų keitimas
Sezoninės nuolaidos, išpardavimai, specialūs pasiūlymai, Black Friday pasiūlai – nesvarbu kiek prekių (100, 1000 ar daugiau) Jūsų parduodate, kiek skirtingų nuolaidų taikote, prekių atsargų automatizavimo ir valdymo įrankis leis Jums pakeisti prekių kainas per keletą sekundžių.
Teisingai parinkta kainodaros strategija labai svarbi bei turi būti laiku koreguojama atsižvelgiant, žinoma, į konkurentus. Nebijokite pokyčių! Jūsų prekių tiekėjas gali dažnai keisti savo produktų kainas atsižvelgdamas į sezoną ar turimus likučius. Nebijokite tuomet pakeisti ir kainų savo svetainėje.
O jeigu turėtumėte rankiniu būdu pakeisti 10 000 prekių kainų savo svetainėje? Tokiais atvejais žinoma gali būti prasminga palikti kainas pastovesnes, bet naudojant automatizuotus sprendimus, galite pakeisti net 10 000 produktų kainas per kelias sekundes. Juk patogu – tiesa?
Prekių pardavimų rinkos šiandien plėtojasi labai dinamiškai ir yra konkurencingos, dėl to pasirinkimas teisingos ir Jums tinkančios kainos yra svarbiausias šių dienų uždarbį lemiantis veiksnys.
Lengvai valdykite kainodarą skirtingų gamintojų prekėms su mūsų automatiniu droppshiping’o importavimo bei sinchronizavimo įrankiu. Susipažinkite su WiseXML.
Susidomėjote? Aptarkime jūsų projektą
Paskambinkite ar parašykite el. laišką ir mes suplanuosime susitikimą kurio metu aptarsime jūsų projektą ir mūsų idėjas jums.